Wednesday 22 May 2013

PiNjamKan Aku KekuAtaN itu....





Pinjam kan aku kekuatan itu...
Dikala engkau jatuh..tidak pernah sedikitpun kau mengeluh..
kau menghadapi semuanya dengan penuh rasa sabar...
walaupun kadang-kadang diri ini terlanjur kata...terkasar bahasa...
tidak sedikit pun kau rasa mengalah untuk mendewasakanku..

kini aku telah dewasa...
pelbagai ranjau dan liku kehidupan mula ku temui
baru aku sedar aku tidak sekuatmu...
yang bisa tersenyum walaupun hati teresak menangis..
pinjam kan aku kekuatan itu...
agar aku bisa tersenyum sepertimu...

aku melatah menghadapi dugaan walaupun sebesar zarah...
aku mengalah sebelum berjuang melangkah...
namun, aku sedar aku tidak harus mengalah...
akan ku pinjam sedikit kekuatan mu..
untuk bekalan aku meneruskan perjalanan yang mencabar...

terima kasih menjadi tiang hidup ku selama ini..
menjadi penawar dikala ku kegelapan..
akan ku jadikan dirimu sebagai diriku yang akan datang
kuat..tabah..cekal..
menghadapi segalanya

Siti Aishah@Mah bt Dollah
jasamu tak terhinga..
kasih sayang mu umpama lautan..
akan ku kenang dan ku balas selagi hayat dikandung badan..
terima kasih untuk segalanya....








No comments :

Post a Comment